سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین اتاق فرارهای غرب تهران

بهترین اتاق فرارهای غرب تهران

تهران پایتخت پر جنب و جوش ایران، گزینه‌های تفریح فراوانی را ارائه می‌دهد که پاسخگوی همه‌ی سلیقه‌ها و ترجیحات است. بخش غربی تهران که به مدرنیته و فرهنگ پویا هم شهرت دارد، میزبان برخی از هیجان‌انگیز ترین مکان‌های سرگرمی است. در این میان، اتاق‌های فرار به عنوان یک انتخاب محبوب درمیان جویندگان هیجان و علاقه‌مندان به بازی‌های معمایی ظاهر می‌شوند.
در سال‌های اخیر، اتاق‌های فرار در تهران غوغا کرده‌اند و غرب تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. اتاق فرار یا اسکیپ روم تفریح گروهی هیجان انگیزی است که بر مبنای حل معماست و در فضایی واقعی تجربه می شود. 

در ادامه چندتا از بازی‌های خوب محدوده‌ی غرب تهران را معرفی می‌کنیم:

اتاق فرار صلیب (محدوده چیتگر)


بازی صلیب، اولین اتاق‌فرار از مجموعه «تایتان‌اسکیپ» است که در محله‌ی چیتگر تهران واقع شده است.
داستان بازی: در سال 1981 در آمریکا(نیویورک)
بعد از حمله قلبی که به ادوارد وارن دست داد حالا کلیسا از شما درخواست کرده که ماموریت ناتمام او را به اتمام برسانید. اما باید این رو هم بدونین که نجات جون اون پسر ارزش تمام چیزهای که در پیش دارید رو داره؟ چون ممکنه براتون گرون تموم بشه …
این بازی، از سبک کلاسیک و روتین فاصله گرفته و گیم‌پلی مشخص و متفاوتی دارد. شاید شاخص‌ترین مثال برای گیم‌پلی این بازی، اتاق‌فرار آرماگدون باشد. سبکی که همکاری تیمی و عملکرد فردی در آن به اوج می‌رسد و هماهنگی اعضای تیم و بالطبع تجربه، بیش از هرچیزی پررنگ جلوه می‌کند. در این بازی به نوعی سبک بقا را تجربه می‌کنید و باید در زمان مشخصی از چالش‌هایی که سر راهتان قرار می‌گیرد را پشت سر بگذارید. استفاده از تکنولوژی، در این سبک بازی‌ها ناگزیر بوده که صلیب هم در این بخش هم فعال ظاهر شده است.
چیزی که تجربه‌ی متفاوتی را برایتان رقم می‌زند، ترکیب بقا و ترس است. جایی که شما در فشار زمانی برای پیشبرد اهداف خود هستید و همزمان استرس و هیجان ناشی از ترس به شما وارد می‌شود. کار جایی سخت‌تر می‌شود که با گذشت زمان، اتفاقات ترسناک بیشتر شده و اصطلاحا سلامت روان بازیکن‌ها پایین می‌آید.
در این بازی چالش‌های معمایی باکیفیت و تعدد آنها، برای کسانی اهل معما حل کردن هستند واقعا لذت‌بخش است. هرچند که درجه سختی معماها متوسط رو به بالاست، بنابراین اگر جزو افرادی هستید معما برایتان اولویت پایینی دارد، این بازی مناسب شما نیست.
فضاسازی باورپذیر و جزییات خوب و مرتبط بودن آن‌ها با سناریو از دیگر ویژگی‌های این بازی است.

 

اتاق‌فرار "ناکجا" (دهکده المپیک)


این اتاق‌فرار دومین بازی از مجموعه Heaven escape است که در محله دهکده المپیک تهران، واقع شده است. این بازی هم مانند بازی دخت از مجموعه‌ی اسکیپ‌رومیست که سناریوی خود را از یک موزیک الهام گرفته، از یک آلبوم موسیقی اقتباس می‌کند (آلبوم خودهای بهرام).
دروهله‌ی اول شاید نقطه‌ی قوت و اصلی این بازی سناریوی عمیق، زیبا و تاثیرگذار آن باشد. سناریویی که شروع و پایان جذابی داشته و در طول بازی شما را به فکر فرو می‌برد و درنهایت درگیر پایانی می‌کند که خودتان برای خودتان رقم زده‌اید. این سناریو همراه با یک نمایش تئاتری و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده، اثرگذاری خود بر مخاطب را دوچندان می‌کند. باتوجه به اینکه سناریوی بازی نمادین و فلسفی محسوب می‌شود، فضاسازی‌ها بعضا سورئال بوده و تک‌تک المان‌ها در دکور، معنا و مفهومی را القا می‌کنند. تنوع در معماها و قفل‌ها به خوبی دیده می‌شود و به طورکلی تجربه‌ی معمایی ناکجا، در سطح بالایی قرار دارد، اما شما در این بازی تحت فشار زمانی برای حل معماها هستید و این موضوع برایتان هیجان مضاعف را در پی خواهد داشت چرا که اگر زمانتان برای چالش پیش‌رو به پایان برسد، این بار ترس چاشنی کار خواهد شد که باید با آن روبرو شوید.

 

اتاق فرار "نجات سولاریس" (ایران مال)


با داستان بازی شروع کنیم. جایی که «در سال 2222، با توجه به بحران کمبود منابع طبیعی و از بین رفتنِ شرایط حیات روی کره زمین، نسل بشر با خطر انقراض رو به رو شد. تنها تعداد کمی از جمعیت کره زمین باقی ماندند و عده ای از دانشمندان با هدف پیدا کردن شرایط حیات روی سیاره های دیگر تصمیم به ساخت سفینه ای برای این امر مهم گرفتند و در نهایت سولاریس ساخته شد و با تعدادی از متخصصان برگزیده راهی این ماموریت شد. سیاره مورد نظر پیدا شده و سرنشینان سفینه به خواب مصنوعی فرو رفته اند. تا گذر زمان عملیات بازگشت را به خطر نیندازد. هوش مصنوعی سولاریس هدایت سفینه را با این آمادگی بر عهده گرفته که در صورت بروز مشکل برای سفینه متخصصان را از خواب بیدار کند و مشکل را برطرف کنند. سفینه دچار مشکل شده و ماموریت در آستانه شکست قرار گرفته است. شما توسط هوش مصنوعی سولاریس بیدار شدید تا با استفاده از تخصص خودتان، با حل کردن مشکل سفینه این عملیات مهم را به پایان برسانید.»
اگر به دنبال یک بازی بدون ترس و شاد و محرک هستید، بی شک نجات سولاریس انتخاب مناسب شماست. شاید دهه شصتی‌ها و اوایل هفتاد مسابقه‌های تلویزیونی مانند سیمرغ را به یاد داشته باشند. مسابقه‌ای که چالش‌های فیزیکی بخش اصلی آن را تشکیل می‌داد. این بازی شما را به همان حال و هوا خواهد برد، بنابراین ترجیحا با لباس و کفش کاملا راحت باید به سراغ آن بروید، چرا که چالش‌هایی با حرکات موزون و بالاپایین پریدن و … در انتظار شما خواهد بود!
فضاسازی سولاریس، تا حد خوبی شما را به آینده یا سفینه‌ی فضایی می‌برد. درنظر داشته باشید که اگر به دنبال قصه و روایتگری هستید یا از حل معماها و پازل‌های پیچیده لذت می‌برید، نجات سولاریس احتمالا شما را راضی نخواهد کرد. اما اگر به دنبال یک شب خاطره‌انگیز هستید و می‌خواهید خوش بگذرانید، حتما این اتاق‌فرار را تجربه کنید و لذت ببرید.